Vintervejret giver stort rejsesalg

Havnen i Kreta

Grækenland er meget populært til sommer – her ses havnen på Kreta

Der er travlhed hos de danske rejsebureauer – for mens sneen og kulden bider sig fast i Danmark, drømmer danskerne sig til varmen.

Det er højsæson for sne og kulde – men også for bestilling af sommerferie. Det mærker man hos Danmarks 3. største rejsebureau, Bravo Tours, hvor der bliver booket rejser på livet løs.

– Danskerne sikrer sig sol og varme – både her og nu, men også til sommer. De vil for alt i verden undgå en sommer som sidste år, hvor mange måtte blive hjemme, fordi vi ganske enkelt ikke havde flere pladser, fortæller Peder Hornshøj, der er adm. direktør i Bravo Tours.

Det populære valg

Selskabet har måttet udvide deres åbningstider for at følge med – der sælges masser af vinterrejser, specielt til de Kanariske Øer og Egypten, me

n det er også absolut højsæson for at sælge sommerrejser.

Egentligt er der supergodt salg i alle sommerrejsemål, men der dog et par lande, der stikker af. Spanien med Mallorca og Costa del Sol i spidsen er meget populært, og så må Bravo Tours indrømme, at det ser ud til at Grækenland slår alle rekorder.

– Grækenland har altid været populært – og det er det mere end nogensinde før. Både de hyggelige små øer og det autentiske fastland vinder frem. Der er gode strande og oplevelser – samtidig med der er en særlig atmosfære, siger Stig Elling, der er rejseambassadør hos Bravo Tours.

Han bakkes op af direktøren, der især fremhæver Santorini.

– Vi kender jo Kreta og Rhodos som de store rejsemål, men de mindre og meget autentiske øer som Santorini er jo indbegrebet af Grækenland og sælger som aldrig før. Det var svært at skaffe pladser nok, for hele verden har fået øjnene op for øen – så her skal man virkelig være hurtigt ude, siger Peder Hornshøj.