Flest danskere booker sommerferie kl. 16.00

Graf, der viser, at flest bestiller rejser kl. 16.00

Grafen viser, at flest danskere bestiller ferie kl. 16.00

De fleste danskere trykker ”bestil” klokken 16.00, når de booker en rejse, mens de fleste søger efter rejser mellem klokken 20.00-21.00. Det viser de nyeste tal fra Danmarks 3. største rejsebureau.

Et klik, så er sommerferien bestilt – og den knap bliver flittigt brugt i disse dage, hvor rigtig mange danskere bestiller deres sommerferie. Især når klokken slår 16.00.

– Der er bestillinger på vores hjemmeside hele døgnet rundt, men overraskende nok topper kurven for internetbestilling af rejser klokken 16.00. Jeg havde egentligt en forventning om, at flere bestilte ferien, når børnene var lagt i seng – men det er ikke virkelighed, fortæller Peder Hornshøj, der er adm. direktør i Bravo Tours.

Statistikken viser dog, at Bravo Tours hjemmeside har flest besøgende om aftenen efter børnenes sengetid. Her googler flest sig frem til en skøn rejse – og kommer i den forbindelse på besøg på bravotours.dk

– Vi har mange besøgende om aftenen, men her søger Familien Danmark efter tilbud og har med garanti en lang række rejser i ”udvalg”. Der er selvfølgelig rigtigt mange, der bestiller om aftenen, men nogle har brug for lige at vende det hele lidt i hovedet og bestiller så dagen efter, siger Peder Hornshøj.

På slaget 09.00

Det er dog ikke kun på hjemmesiden, der bliver bestilt rejser. På telefonen mærker rejsebureauet også en stigende interesse for at købe årets sommerferie.

– Danskerne ringer hele dagen, men det topper kl. 09.00, når telefonerne åbner. Mange af dem har lige et spørgsmål eller vil gerne have hjælp til at vælge det helt rigtige hotel. Det er personlig service, som man kun kan få ved at tale med en af vores rejsekonsulenter. Selv om internettet har givet mange muligheder, har det næsten også givet uoverskueligt mange valg, siger direktøren.

Han understreger, at der også hver dag kommer gæster for at booke rejser i Bravo Tours fire butikker i Herning, Aalborg, Odense og København.

– Der er kunder i butikkerne hele dagen, men topper travlheden efter klokken 16.30, hvor mange er på vej hjem fra arbejde – og lige smutter forbi en af vores mange butikker, siger han.