Vi hører det tit: rejsen købes online, og den digitale verden vinder frem. Det er også helt rigtig – men der er nu også mange, der vælger en anden og mere personlig løsning. På årsbasis har Bravo Tours nemlig mere end 25.000 gæster, der besøger et af deres fire salgskontorer i Danmark – og i årets først kvartal har 7.500 allerede gæstet en af butikkerne.
– Det vidner om, at en rejse frem for alt handler om service og ekspertviden. Det er et af årets højdepunkter – og man har én chance for at vælge rigtig, siger Peder Hornshøj, der er adm. direktør i Bravo Tours.
Han har netop modtaget årets første tal for besøgende i Bravo Tours butikker i første kvartal. Her har 7.500 været forbi i Herning, Aalborg, Odense eller København for at få hjælp til at finde den helt perfekte ferie. Sammenholdt med sidste års tal, svarer det til ca. 25.000 på årsbasis.
– Det fortæller mig at butikker er vigtige. Her kan vi møde vores gæster, og de kan møde os i øjenhøjde. De får mulighed for at spørge os ind til rejsen og få råd og vejledning. Flere og flere rejser jo sammen i større grupper, hvor mormor måske inviterer hele familien afsted – men hvilket hotel er bedst? Hvor kan alle få en god ferie? Her er det rart at se en rejsekonsulent i øjnene – og det samme gælder vores lidt større rejser som fx safarier og rundrejser, siger Peder Hornshøj.
Personlig service kan noget særligt
Han er ikke i tvivl om, at servicen er vigtig for danskerne, og derfor tager de sig tid til at komme forbi.
– Den digitale verden vinder selvfølgelig mere og mere frem, og der er ingen tvivl om at flere og flere booker online. Men her er vi også godt med i Bravo Tours bl.a. med en ny og stærkt forbedret hjemmeside, så jeg ser absolut ikke butikkerne som et fravalg af noget andet, men et tilvalg. For vi må bare ikke glemme den særlige service, der ligger i den personlige kontakt, og det er dét, vi kan og er så hamrende gode til i charterbranchen, siger han og fortsætter:
– Internettet har på en og samme tid gjort verden både mere gennemskuelig, men også vanvittig uoverskuelig. Der er så mange valg, og hvad er det rigtige valg for mig? Det ved vores rejsekonsulenter, fordi de har været der og kan svare på det, der netop er vigtig for gæsten og hans eller hendes medrejsende, siger Bravo Tours-direktøren.