Vinterferien er tæt på udsolgt

Stranden i Puerto Rico byder på helt kridhvid sand

Gran Canaria er et af de populære valg i vinterferien.

Uge 7 og 8 er nogle af de mest populære ferieuger i Danmark. Her holder lidt mere end 50.000 danske familier ferie, og mange af dem søger mod sol og sommer – mere end 9 af 10 charterrejser er allerede solgt.

Sommeren kom aldrig, og vinterens mørke har for alvor bidt sig fast. Det har fået rekord mange til at søge mod sol og sommer i uge 7 eller 8, hvor vinterferien står for døren for alle danske skolebørn.

– For mange er det årets første feriemulighed, og danskerne har virkelig brug for at tanke op på D-vitaminerne i år. Mange har sikret sig rejsen i uge 7 eller 8, men drømmer man om lange dage ved poolen i disse uger og endnu ikke har bestilt, skal man se at få det gjort, siger Stig Elling, der er rejseambassadør i Bravo Tours.

Rejseselskabet har på nuværende tidspunkt solgt mere end 90 % af rejserne i de populære rejseuger.

70 % tager til Spanien
Der er ingen tvivl om, at det er De Kanariske Øer, de fleste danskere tager til, og det bekræfter Bravo Tours’ adm. direktør, Peder Hornshøj.

– 70 % af de gæster, der tager på ferie i uge 7 eller 8, holder den på Gran Canaria, Tenerife, Lanzarote, Fuerteventura eller La Palma – kort sagt fordi De Kanariske har alt det, vi drømmer om, når vi tænker på ferie og ikke vil flyve mere end de 5 timer, det tager hertil. Sol, dejlige strande og gode hoteller – perfekte rejsemål til både afslapning og oplevelser, siger han.

Egypten er med igen
Ud over de spanske øer er Egypten også med igen og et rigtig godt alternativ, hvor man får meget mere ferie for pengene.

– Det er dejligt varmt, og du får et firestjernet resorthotel med All Inclusive til samme pris, som en 2-stjernet lejlighed uden pension koster på De Kanariske Øer, siger Stig Elling og fortsætter:

– Har man endnu ikke bestilt, kan man med fordel rejse er par dage før eller efter weekenden i begge rejseuger – her er der bedst chance for at finde de sidste rejser til fornuftige priser, siger han.