Afblæst konflikt sætter gang i rejsesalget

Peder Hornshøj, der er adm. direktør i Bravo Tours, er glad for at lockouten er slut.

Weekendens afblæste lockouts og strejker sætter nu gang i rejsesalget. Det mærker rejsebranchen helt tydeligt, hvor Danmarks tredje største rejsearrangør lige nu sælger det dobbelte antal af rejser.

Den sidste måneds fokus på mulige strejker og lockouts har sat danskernes rejselyst på standby, men det er ovre nu. Med weekendens forlig, er der nu gang i hjulene igen, hvor særligt rejsebranchen mærker en øget købelyst hos danskerne.

– Det er klart, at vi har mærket en forbeholdenhed hos vores gæster. De har både været presset i forhold til selv at ende i en situation, hvor de måske ikke kunne rejse, ligesom de har været bekymret for om flyvelederes eventuelle strejke ville få konsekvens for rejsen. Det er ovre nu, siger Peder Hornshøj, der er adm. direktør i Bravo Tours.

I går solgte rejseselskabet dobbelt så mange rejser som sidste mandag, og forklaringen skal findes i den afblæste storkonflikt.

– Når vi taler med vores gæster, siger de det direkte. De er nu klar til at bestille uden bekymringer om rejsen kan gennemføres – og de er glade for, at de nu kan planlægge ferien, som det passer dem, siger han.

Bravo Tours solgte i går mandag dobbelt så mange rejser som mandagen før. En tendens der fortsætter i dag – og som Bravo Tours fornemmer vil fortsætte det næste lange stykke tid.