Bravo Tours arbejder på højtryk for at sikre ferien

Bravo Tours er i dag blevet bekendt med, at selskabets primære samarbejdspartner på flysiden, Primera Air, indgiver konkursbegæring. En trist nyhed, men det får ikke Bravo Tours til at gå i stå – som lige nu er i gang med at sikre ferien til alle sine gæster.

Primera Air er gået konkurs. Den besked modtog Bravo Tours i dag. Det har fået alle medarbejdere i Bravo Tours til at trække i arbejdstøjet for at sikre nye flyløsninger til sine gæster.

– Vi har allerede nu sikret ferien for størstedelen af vores gæster, der skal afsted de næste dage. Det samme er gældende for resten af ugen og egentligt resten af oktober. Også alle vinterens rejser er der fokus på, siger Peder Hornshøj, der er adm. direktør i Bravo Tours.

Han forklarer, at alle medarbejdere i Bravo Tours er kaldt ind her til aften, og de arbejder på højtryk for at sikre nye flypladser og ikke mindst for at få kontakt med alle de gæster, der på den ene eller anden måde bliver berørt af Primera Airs’ konkurs.

– Vi vil gøre alt for, at vores gæster får den ferie de har bestilt, og at de, der er på rejsemålene, kommer hjem som planlagt eller så hurtigt vi kan, fortæller direktøren og fortsætter:

– Vores gæster er de allervigtigste, og allerede nu kan jeg heldigvis bekræfte, at størstedelen får den ferie, de har planlagt, de skal bare flyve med et andet selskab. Der vil selvfølgelig være små tidsforskelle på flere flyvninger, men det har vi vurderet er bedre, end at gæsterne slet ikke kommer afsted, siger han.

Han forklarer, at alle gæster, der er eller bliver berørt, bliver kontaktet. Det gælder dog tusindvis af gæster, og derfor håber direktøren på tålmodighed og forståelse.

– Jeg kan sagtens forstå, at vores gæster gerne vil tale med os og have en afklaring allerede i dag. Men vi kontakter alle, og det er et kæmpe arbejde. Vi gør det i den rækkefølge, de skal rejse, altså efter afrejsedato. Så jeg lover, at alle hører fra os – vi håber bare, at vores gæster har tålmodighed, så vi kan bruge vores ressourcer på at kontakte alle hurtigst muligt, siger han.

Men det er ingen hemmelighed, at det har været en hård meddelelse.

– Vi har været rigtig glade for samarbejdet med Primera Air, og vi er helt vildt ærgerlige over, at de er endt i en konkurs. De har haft gode fly og leveret et højt serviceniveau, slutter Peder Hornshøj.